Навчальний процес

Навчальний процес у коледжі зосереджено у трьох корпусах. Всього для навчання використовується 23 кабінети, 19 лабораторій, 5 майстерень, загальна площа яких становить 6763 квадратних метри. Всі навчальні приміщення укомплектовані у відповідності з типовими переліками обладнання. Кожен кабінет і лабораторія паспортизовані. Також крім занять в аудиторіях, у коледжі практикуються уроки-екскукрсії на базі підприємств і організацій міста та регіону.

Крім навчальних приміщень, у корпусах коледжу розміщені кабінети адміністрації, актовий зал, спортивний зал, бібліотека з читальним залом, книгосховище, медпункт.

   

Педагогічний склад коледжу становить 46 викладачів. Колектив викладачів об’єднано в 4 циклові фахові комісії.

Викладачі коледжу постійно працюють над впровадженням інноваційних методів навчання, вдосконаленням системи контролю якості знань студентів, оновленням змісту навчальних програм відповідно до вимог сьогодення, модернізацією матеріально-технічної бази, комп’ютеризацією навчального процесу, вдосконаленням форм і методів самостійної роботи студентів.




Система забезпечення якості освіти

Система забезпечення якості освіти у Новороздільському політехнічному фаховому коледжі функціонує відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про фахову передвищу освіту, ґрунтується на принципах:

    - урахування вимог та інтересів усіх учасників процесів із забезпечення якості освіти: держави, роботодавців, адміністрації, здобувачів освіти, викладачів;
    - компетентнісного підходу до формування мети, змісту та результатів навчання;
    - провадження продуктивного навчання;
    - практичної спрямованості освітнього процесу;
    - сприяння системи внутрішнього моніторингу підвищенню рівня якості освіти в коледжі;
    - активної участі усіх працівників коледжу у реалізації стандартів із забезпечення якості освіти.

Система передбачає здійснення таких процедур і заходів:

    - планування освітньої діяльності: розробка, затвердження, моніторинг і періодичний перегляд освітніх програм;
    - підвищення якості підготовки контингенту здобувачів освіти;
    - забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
    - забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки самостійної роботи здобувачів фахової передвищої освіти;
    - розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом;
    - забезпечення публічності інформації про діяльність коледжу;
    - створення ефективної системи та механізмів академічної доброчесності працівників коледжу та здобувачів освіти.

Внутрішній контроль якості організації освітнього процесу у коледжі передбачає перевірку:

    - науково-методичного та інформаційного забезпечення освітнього процесу;
    - готовності циклових комісій до навчального року;
    - проведення атестації випускників;
    - дотримання вимог щодо ведення та збереження документації;
    - якості роботи педагогічних та інших працівників;
    - наявності та виконання затверджених у встановленому порядку навчальних та робочих програм навчальних дисциплін;
    - наявності та виконання затверджених у встановленому порядку навчальних та робочих навчальних планів;
    - ліквідації здобувачами освіти заборгованостей;
    - формування та реалізації індивідуальних планів здобувачів;
    - організації науково-дослідної роботи здобувачів;
    - контроль за якістю викладання навчальних дисциплін;
    - контроль виконання кваліфікаційних робіт;
    - контроль за навчально-методичною та науковою діяльністю викладачів.

Контроль якості викладання у коледжі здійснюється у формі відкритих занять, взаємовідвідувань, контрольних відвідувань, анкетування та самооцінювання.

Контроль якості результатів навчання є основою внутрішньої системи контролю, яка дає змогу виявити відхилення між очікуваними показниками та отриманими результатами через зворотний зв’язок, а також визначає відповідність рівня набутих знань і вмінь здобувачами, сформованих компетентностей вимогам нормативних документів щодо фахової передвищої освіти. Контроль якості результатів навчання здійснюється на рівнях адміністрації закладу, відділень, циклових комісій, викладачів.

Контроль якості результатів навчання на рівні адміністрації охоплює контроль успішності здобувачів та контроль залишкових знань (це може бути директорський контроль у формі проведення комплексних контрольних робіт).


Контроль якості результатів навчання на рівні відділень передбачає контроль:

    - успішності здобувачів;
    - вчасного і правильного документального оформлення результатів навчання;
    - визначення залишкових знань здобувачів;

Контроль якості результатів навчання на рівні циклової комісії включає контроль:

    - якості вивчення дисциплін (через проведення поточного та підсумкового контролю);
    - набуття практичних навичок і вмінь.

На рівні викладача здійснюється вхідний, поточний, підсумковий та семестровий контроль результатів навчання здобувачів.




Академічна доброчесність

Основа академічної доброчесності полягає у написанні оригінальних авторських наукових робіт, а «крадіжка» чужих текстів і думок, відсутність у роботі адекватного посилання на першоджерела є прямим порушенням не лише етичних норм, але й закону.

В українському законодавстві дотримання авторського права та захист інтелектуальної власності гарантують Конституція, Кодекс про адміністративні порушення, Цивільний кодекс, Кримінальний кодекс, а також закон «Про авторське право та суміжні права». У 2017 році у ст. 42 закону «Про освіту» на офіційному рівні ввели термін «академічна доброчесність» та визначили основні засади її дотримання.

Що таке академічна доброчесність?

Основа академічної доброчесності полягає у написанні оригінальних авторських наукових робіт, а «крадіжка» чужих текстів і думок, відсутність у роботі адекватного посилання на першоджерела є прямим порушенням не лише етичних норм, але й закону.

В українському законодавстві дотримання авторського права та захист інтелектуальної власності гарантують Конституція, Кодекс про адміністративні порушення, Цивільний кодекс, Кримінальний кодекс, а також закон «Про авторське право та суміжні права». У 2017 році у ст. 42 закону «Про освіту» на офіційному рівні ввели термін «академічна доброчесність» та визначили основні засади її дотримання.

Чому це важливо?

Академічна доброчесність дозволяє системі освіти залишатися дієвою, такою, що справді дає знання та навички, а не лише документи про здобуття освіти. Країни з високим рівнем академічної доброчесності не мають такої проблеми як «визнання дипломів» – як правило, це успішні, економічно розвинені країни з високим рівнем освіти та науки.

Прояви академічної НЕдоброчесності – такі як списування, плагіат, корупція – не можуть бути визначальними для всієї системи освіти, зокрема вищої, оскільки вони руйнують її, перетворюючі навчальний процес на імітацію. Нечесність в освіті негативно впливає і на все суспільство, і на кожного окремого індивіда, адже створює систему, у якій неможливо досягнути успіху чесним шляхом, а таке суспільство/країна не можуть бути успішними в перспективі.




Документи навчального процесу

    Документи адміністративного управління     Освітній процес
    Методична робота


Вибіркові компоненти

Вибіркова освітня компонента – це освітня компонента вільного вибору здобувачів освіти, що спрямована на забезпечення загальних та спеціальних (фахових) компетенцій за спеціальністю. Обсяг вибіркових освітніх компонент становить не менше 25% від загальної кількості кредитів ЄКТС, передбачених для даного рівня освіти. З них:

    15%- освітні компоненти вибору навчального закладу
    10%- освітні компоненти вільного вибору здобувачів освіти.

Покроковий алгоритм вибору освітніх компонентів здобувачем освіти:

    1. Ознайомтесь із КАТАЛОГОМ ВИБІРКОВИХ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТ
    2. Ознайомтесь із анотаціями освітніх компонент, які Вас зацікавили.
    3. Якщо хочеться дізнатися більше про освітню компоненту, яка зацікавила,ознайомтесь із робочою програмою освітньої компоненти на сайті коледжу.
    4. Якщо бажаєте ще глибше зрозуміти зміст і якість підготовки ОК, подивіться, які ще навчально-методичні матеріали входять в курс викладання дисципліни.
    5. На основі отриманого враження оберіть освітню компоненту (шляхом заповнення і підписання Google-форми чи заяви у зав.відділення чи в цикловій комісії).

Крім цього, при реалізації студентом права на академічну мобільність студенту можуть зараховуватися кредити і результати навчання, які він здобув під час навчання в іншому навчальному закладі з отриманням відповідних документів.

    6. Сукупний обсяг обов’язкової вибіркової складових індивідуального навчального плану студента, незалежно від шляхів реалізації права на вільний вибір освітніх компонент, повинен відповідати вказаному в освітній програмі, за якою навчається здобувач освіти.
    7. Вибір дисциплін здійснюється за допомогою Google-форм, за консультаціями звертайтесь до зав.відділення.

    Положення про вибіркові навчальні дисципліни та порядок їх обрання студентами
    Каталог вибіркових компонент

  Анотації до вибіркових дисциплін спеціальності:
    075 МАРКЕТИНГ
    123 КОМП’ЮТЕРНА ІНЖЕНЕРІЯ
    141 ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКА, ЕЛЕКТРОТЕХНІКА ТА ЕЛЕКТРОМЕХАНІКА
    274 АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ



Неформальна освіта

ФОРМАЛЬНА ОСВІТА – це освіта, яка включає в себе всі види здобуття знань у рамках національної системи освіти.

НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА – це освіта, яка здобувається, як правило, за освітніми програмами та не передбачає присудження визнаних державою освітніх кваліфікацій за рівнями освіти, але може завершуватися присвоєнням професійних та/або присудженням часткових освітніх кваліфікацій. Вона передбачає отримання актуальних практичних і теоретичних знань, навичок, опановування сучасних методів розв’язання професійних завдань, самоорганізоване здобуття певних компетентностей, вдосконалення наявних знань та саморозвиток. Допомагає швидко і вчасно отримати необхідні знання відповідно до потреб тут і зараз.

ФОРМИ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ: очна (тренінги, майстер-класи, семінари, майстерні тощо), дистанційна (дистанційні курси, вебінари) тощо.

ДЕ ЗДОБУТИ: неурядові установи, приватні особи, платформи дистанційного навчання.


ОСНОВНІ ЦІЛІ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ

    - професійний розвиток відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти;
    - підвищення якості освітніх послуг, які надаються Коледжем;
    - підвищення ефективності пошукових та наукових досліджень здобувачів освіти;
    - підвищення конкурентоздатності випускників Коледжу на вітчизняному та міжнародному ринках освітніх послуг та праці;
    - збагачення індивідуального досвіду учасників освітнього процесу щодо інших моделей створення та поширення знань.

ІДЕАЛЬНА ФОРМУЛА НАВЧАННЯ: формальна + неформальна освіта. Тоді досвід, отриманий внаслідок саморозвитку доповнює той, який студенти отримують у Коледжі.

ВАЖЛИВО! Результати навчання, здобуті шляхом неформальної та/або інформальної освіти, визнаються в системі формальної освіти Коледжу в порядку, визначеному законодавством.

   

    Нормативна база:

Освітні платформи для неформального навчання:


Українська академія лідерства (ual.ua)

Це десятимісячна програма неформальної освіти для випускників шкіл (віком від 16 до 20 років), що будується на поєднанні елементів фізичного, емоційного та інтелектуального розвитку. Приклади курсів: фінансовий менеджмент, історія України, психологія відносин, кулінарія, проєктний менеджмент. Також програмою передбачені експедиції Україною, дослідження Ізраїлю та Європи.


Prometheus (prometheus.org.ua)

Це українська безоплатна платформа онлайн-освіти, яка створена у 2014 році. Серед її партнерів найкращі заклади вищої освіти країни. Prometheus надає безкоштовну можливість університетам, провідним викладачам і компаніям-лідерам публікувати та розповсюджувати курси. Успішне завершення курсу дасть змогу отримати електронний сертифікат, який підтверджуватиме здобуті знання. Курси на Prometheus доступні в мережі у будь-який час, платформа також пропонує мобільний додаток для Android та iOS.


EdEra (Education Era)

Це освітній проєкт, що має на меті зробити навчання в Україні якісним і доступним. Усі курси тут безоплатні, проте після закінчення кожен охочий може віддячити проєкту. До кожної лекції (коротких відео, запитань і завдань для кращого засвоєння матеріалу) додається супроводжуючий матеріал – конспект з ілюстраціями та поясненнями. Кожного тижня студенти виконують домашнє завдання, а в кінці курсу складають іспит. Навчатися можна в будь-який зручний час, а успішність підтверджується сертифікатом.


Coursera

На цій онлайн-платформі розміщено більше 2 тис. курсів із понад 180 спеціалізацій на 4 освітніх рівнях, зареєстровано близько 25 млн. слухачів – тут можна навчатися та отримувати кредити 149 провідних університетів світу, які є партнерами Coursera. У разі успішного закінчення курсу користувач отримує сертифікат. Протягом навчання студент повинен переглядати лекції, які надсилаються йому щотижня, читати рекомендовані статті та виконувати домашні завдання. Деякі курси мають українські субтитри.


Duolingo

Якщо ви поставили перед собою мету вивчити іноземну мову, тоді вам в пригоді стане безоплатна платформа Duolingo, у якої є український інтерфейс. Навчання проходить у ігровій формі, з кожним рівнем завдання стають складнішими, а за їх виконання ви отримуєте «гроші» – лінготи. За них можна купити перехід на вищий рівень. Більше уваги приділяється письмовим урокам і диктантам, розмовній мові – менше. Користувачі цієї онлайн-платформи можуть додавати друзів і змагатися з ними у вивченні іноземної мови.




Матеріально-технічне забезпечення

  Організація освітнього процесу в Коледжі здійснюється підрозділами, відповідно до затвердженої структури у двох корпусах.

  Навчальний корпус Коледжу розташований у чотириповерховій будівлі загальною площею 3475,3 квадратних метра, а лабораторний корпус Коледжу - у двоповерховій будівлі загальною площею 1904,3 квадратних метра.

  Провадження освітньої діяльності за всіма спеціальностями в Коледжі забезпечено комп’ютерною технікою із відповідним програмним забезпеченням. Відповідно до діючих навчальних планів в Коледжі облаштовані необхідні навчальні кабінети, лабораторії, які оснащені наочними посібниками, технічними засобами навчання у відповідності з типовим переліком обладнання. Навчальні кабінети, лабораторії та майстерні паспортизовані. Матеріально-технічна база Коледжу забезпечує реалізацію навчальних дисциплін та практичну підготовку за відповідними освітньо-професійними програмами. На базі Коледжу функціонують бібліотека, читальна, актова та спортивна зали.

  Наявні споруди і будівлі Коледжу повністю відповідають паспортним даним та вимогам технічних та санітарних норм. З метою забезпечення пожежної безпеки, охорони праці та забезпечення життєдіяльності в Коледжі розробляються і затверджуються відповідні інструкції та інші нормативні акти.

  Проживання іногородніх студентів забезпечується у гуртожитку Коледжу, який знаходиться поруч.


Документація:

      Відомості про матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності коледжу
      Обладнання лабораторій та спец. кабінетів за спеціальністю 274 "Автомобільний транспорт"
      Обладнання лабораторій та спец. кабінетів за спеціальністю 123 "Комп'ютерна інженерія"
      Обладнання лабораторій та спец. кабінетів за спеціальністю 141 "Електроенергетика ..."
      Обладнання лабораторій та спец. кабінетів за спеціальністю 075 "Маркетинг"



Методичне забезпечення

    Курсове і дипломне проєктування


Рішення педрад

Посилання на рішення педрад (Гугл-диск):

      2023-2024 навчальний рік
      2022-2023 навчальний рік
      2021-2022 навчальний рік
      2020-2021 навчальний рік



Практичне навчання

Практична підготовка здобувачів освіти, які навчаються в коледжі, є невід’ємною складовою підготовки фахівців і здійснюється шляхом проходження ними практики на підприємствах, в установах та організаціях (базах практики) згідно з укладеними коледжем договорами або у структурних підрозділах коледжу, що забезпечують практичну підготовку.

Метою практичної підготовки є закріплення теоретичних знань, отриманих студентами за час навчання, набуття і удосконалення практичних навичок і умінь за відповідною спеціальністю, формування та розвиток у студентів професійного вміння приймати самостійні рішення в певних виробничих умовах, оволодіння сучасними методами, формами організації праці, знаряддями праці в галузі їх майбутньої діяльності.

Види та обсяги практичної підготовки визначаються освітньо-професійною програмою підготовки фахівців, що відображається в навчальних планах і графіках навчального процесу.

Практична підготовка студентів коледжу проводиться на базах практики – підприємствах, організаціях, установах, організаційний та науково-технічний рівень яких відповідає вимогам програми практики, або безпосередньо на базі коледжу.

Студенти можуть самостійно, за погодженням з директором коледжу, підбирати для себе базу практики і пропонувати її для використання.


Графіки проведення практик:

      1 семестр 2020/2021 н.р.
      2 семестр 2020/2021 н.р.
      1 семестр 2021/2022 н.р.
      2 семестр 2021/2022 н.р.
      1 семестр 2022/2023 н.р.
      2 семестр 2022/2023 н.р.
      1 семестр 2023/2024 н.р.